فروش یخچال فروشگاهی

امروزه با افزایش چشمگیر فروشگاه‎های زنجیره‎ای، برای جلوگیری از فاسد شدن مواد غذایی به انواع یخچال‌ها نیاز است که یخچال فروشگاهی یکی از پرکاربردی‌ترین یخچال‌ها است. این مدل یخچال تنوع بسیاری دارد و به‌عنوان یخچال‌های صنعتی یا تجاری نیز شناخته می‌شوند. این محصول جز دستگاه‌هایی است که از آن برای راه‌اندازی یک سوپرمارکت می‌توان استفاده کرد؛ در نتیجه خرید این یخچال نه‌ تنها یک کالای اصلی در هر فروشگاه محسوب می‌شود، بلکه محلی برای نگهداری محصولات مواد غذایی است. اگر می‌خواهید اطلاعاتی درباره یخچال فروشگاهی کسب کنید تا پایان با ما همراه باشید.

یخچال فروشگاهی چیست؟

در بسیاری از فروشگاه‌ها مانند فروشگاه‌ مواد پروتئینی، لبنیات و… مواد غذایی متنوعی عرضه می‌شود که برای جلوگیری از فاسد شدن آن‌ها نیاز است تا محصولات را در دمای سرد یخچال نگهداری کنند. یخچال‌هایی که در فروشگاه‌ها استفاده می‌شوند، یخچال فروشگاهی و صنعتی نام دارند. این مدل یخچال‌ جز یکی از ضروری‌ترین وسایل مورد استفاده در فروشگاه‌ مواد غذایی یا دارویی می‌باشد.

انواع یخچال فروشگاهی

یخچال‌ فروشگاهی در انواع مختلفی از نظر قیمت‌، برند، ابعاد و رنگ‌ در بازار موجود می‌باشند که مشتریان با توجه به نیاز و مطابق با سلیقه خود این محصول را انتخاب و خریداری می‌کنند. اما باید به این نکته توجه کنیم که کدام یخچال متناسب با نیاز و کسب و کار شما است. در اینجا به ذکر پرکاربردترین انواع یخچال‌های فروشگاهی می‌پردازیم که به شرح زیر است:
یخچال ویترینی
یخچال‌های ایستاده روباز
یخچال شیشه خم
یخچال پرده هوا
فریزر ایستاده
فریزر خوابیده

یخچال ویترینی

یکی از انواع یخچال‌ فروشگاهی، یخچال ویترینی است. درواقع بیشتر یخچال‌های فروشگاهی به نوعی یک ویترین می‌باشند، محصولات را به نمایش می‌گذارند و برودت هوای زیادی ندارند. یخچال‌ ویترینی به دو دسته کانتر گرم و کانتر سرد تقسیم می‌شوند که به شرح زیر است:
یخچال کانتر گرم: این مدل یخچال برای غذاهایی که به‌صورت پخته شده است، در فروشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. غذاهایی مانند پیتزا، انواع برنج‌ها و خورشت‌های موجود در رستوران‌ها در این یخچال‌ها نگهداری می‌شوند.
یخچال‌ کانتر سرد: این نوع از یخچال ویترینی دمای خاصی ندارند و قابلیت تغییر دمای داخل محفظه نیز ندارند. به‌همین دلیل برای نگهداری شیرینی‌ها، انواع دسرها، پنیرها، سوسیس و کالباس مورد استفاده قرار می‌گیرند. از ویژگی‌های این مدل یخچال این است که در اندازه‌های مختلف تولید می‎شود و دارای طبقات قابل تنظیم، نورهای شفاف، شیشه‌های دوجداره، عایق‌های حفاظتی و دمایی است.

یخچال‌های ایستاده رو باز

یخچال ایستاده روباز به دلیل طراحی زیبا و جذابی که دارد، طرفداران بسیاری دارد. این محصول در اندازه‌ و مدل‌های مختلفی مانند یخچال نیمه ایستاده روباز، یخچال درب‌دار و سایر مدل‌ها تولید می‌شوند. در بسیاری از فروشگاه‌ها از این مدل یخچال برای به نمایش گذاشتن انواع محصولات غذایی مانند سوسیس و کالباس، گوشت و مرغ، میوه و سبزیجات استفاده می‌کنند. در تولید این محصول از نورپردازی که با لامپ‌های LED طراحی شده است، استفاده کرده‌اند که باعث جلب توجه محصولات می‌شود. از ویژگی این مدل ‎یخچال‌ها درب‌های شیشه‌ای دوجداره برای عایق حرارتی، سیستم بدون برفک، سیستم کنترل هوشمند دما و قابلیت تغییر رنگ نورهای LED است.
یخچال‌ شیشه خم
یخچال شیشه خم در سایزهای بزرگ با صفحات شیشه‌ای خمیده و نورپردازی‌های بسیار زیبا در هر طبقه تولید و طراحی می‌شوند. درب این مدل از یخچال‌ها به‌صورت شیشه‌ای است و در قسمت بالا قرار گرفته است. به همین دلیل برای نمایش دادن محصولات بسیار مناسب و کاربردی است.

یخچال پرده هوا

نام دیگر یخچال پرده هوا، یخچال‌های روباز فروشگاهی یا بدون درب است که ظاهر بسیار زیبایی دارد. این یخچال نسبت به سایر یخچال‌های فروشگاهی قیمت بالایی دارد اما علی‌رغم قیمت بالایی که دارد بسیار مورد استقبال فروشگاه‌ها قرار گرفته‌ است .این یخچال به انواع یخچال پرده هوای ایستاده، یخچال پرده هوای کمدی، یخچال پرده هوای قفسه‌ای تقسیم‌بندی شده است که هر کدام از آن‎ها برای نگهداری نوشیدنی‌ها، سبزیجات، مواد پروتئینی و سایر محصولات مورد استفاده قرار می‌گیرند.
فریزر ایستاده
فریزر ایستاده به‌صورت ایستاده در داخل فروشگاه‌ها قرار می‌گیرد. این محصول انواع مختلفی دارد که به‌صورت تک درب، دو درب و سه درب تولید و طراحی می‌شود. دلیل نام‌گذاری این محصول با نام فریزر به‌جای یخچال این است که دارای درجه سرمای بیشتر نسبت به سایر مدل‌ها است. این مدل یخچال‌ فروشگاهی به دلیل عرض کم، بهترین انتخاب برای فروشگاه‌هایی است که فضاهای کوچک دارند و می‌توانند تعداد زیادی نوشیدنی را در هر طبقه این یخچال قرار دهند.

فریزر خوابیده

فریزرهای خوابیده به دو نوع صندوقی و ویترینی تقسیم‌بندی می‌شوند. فریزرهای صندوقی مانند یخچال‌های بزرگ است که از آن برای نگهداری بستنی در بسیاری از سوپرمارکت‌ها استفاده می‌شود. این مدل فریزرهای فروشگاهی دارای عرض زیادی هستند که معمولا در فروشگاه‌های بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند.
سخن پایانی
یخچال فروشگاهی بسیار کاربردی برای ذخیره مواد غذایی، بستنی و نوشیدنی در دماهای مختلف است و در بسیاری از فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این یخچال‌ها همچنین در بسیاری از صنایع مانند فرآوری مواد غذایی و دارویی و در منازل کاربرد دارند و دارای انواع مختلفی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *